Volkswagen ID.3 po premierze

Trzy warianty pojemności baterii:

  • 45 kWh i zasięg do 330 km zgodnie z WLTP, silnik 150 KM
  • 58 kWh i zasięg do 420 km, silnik 204 KM
  • 77 kWh i zasięg do 550 km, silnik 204 KM

Możliwość szybkiego ładowania o mocy 100 kW, pół godziny ładowania daje zasięg ok. 290 km.

Cena wersji podstawowej w Niemczech poniżej 30 000 EU, w Polsce poniżej 130 000 zł, czyli nieźle. Ma szanse załapać się na dopłaty do samochodów elektrycznych.

Samochód jest dość przestronny – rozstaw osi 2765 mm w tej klasie (kompakt, czyli tak, jak Golf) zapewnia przestronne wnętrze. Bagażnik bez rewelacji – 380 l.

Volkswagen ID.3 po premierze
Volkswagen ID.3 po premierze
Volkswagen ID.3 po premierze

Na początek do wyboru cztery kolory i trzy wersje wyposażenia wersji limitowanej Volkswagen ID.3 1.st, na którą zamówienia przyjmowane były od maja.

Volkswagen ID.3 1.st będzie oferowany z akumulatorem 58 kWh i silnikiem o mocy 204 KM (moment 310 Nm) napędzającym tylną oś. Prędkość maksymalna 160 km/h. W tej wersji będzie nawigacja, cyfrowe radio DAB+, ogrzewane siedzenie, ogrzewana kierownica, podłokietniki z przodu, kabel do ładowania Mode 2 i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Cena w Niemczech poniżej 40 000 EU.

Volkswagen ID.3 1.st Plus będzie miał dodatkowo tylna kamerę, adaptacyjny tempomat ACC, dizajnerskie fotele, przyciemniane szyby, matrycowe reflektory LED, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Volkswagen ID.3 1.st Max zawiera wyświetlacz head-up rzeczywistości rozszerzonej (AR), panoramiczny dach uchylny i przesuwny, 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, komfortowe fotele.

Uruchomienie produkcji przewidywane na koniec 2019, sprzedaż w połowie 2020.