Kia XCeed – nowy crossover z aspiracjami

Kia XCeed

Kia Xceed to miejski crossover, odpowiedź na zapotrzebowanie na samochody mniejsze niż typowe SUV-y, ale z porównywalną wielkością wnętrza i bagażnika. Kierowca siedzi wyżej niż w hatchbacku, ale środek ciężkości auta nie leży tak wysoko jak w SUV-ach. Fotele i tylna kanapa są wyżej o 4,2 cm niż w Ceed, co poprawia widoczność i ułatwia wsiadanie. Mniejsze wymiary nadwozia i niższa masa niż w SUV-ach oznacza również większą dynamikę. Sylwetka z pochylonym bagażnikiem przywodzi skojarzenie z fastbackami. Już teraz KIA oswaja nas z nazwą segmentu – CUV (Crossover Utility Vehicle)

Kia XCeed

Wymiary XCeeda sytuują go pomiędzy pięciodrzwiowym Ceedem, a Sportage.

  • Długość 439,5 cm (8,5 cm więcej niż Ceed, 9 cm mniej niż Sportage)
  • Wysokość 149,5 cm (4,8 cm wyższy niż Ceed, 14 cm niższy od Sportage)
  • Rozstaw osi 265 cm – tak jak w Ceed
  • Prześwit – na kołach 16 calowych wynosi 17,4 cm, czyli zbliżony do Sportage i 4,2 cm więcej niż w Ceed. Na kołach 18 calowych prześwit wzrasta do 18,4 cm. Zawieszenie identyczne jak w Ceed, ale sprężyny nieco bardziej miękkie, na co pozwala większy prześwit.
Kia XCeed

Tylny zwis jest większy niż w Ceed, a co za tym idzie bagażnik ma pojemność 426 l, po środku między Ceed i Sportage. Po rozłożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1378 l. Siedzenia z tyłu dzielą się proporcji 40:20:40, co poprawia funkcjonalność wnętrza. Bagażnik otwierany i zamykany elektrycznie, podłoga może być montowana na jednej z dwóch wysokości.

Kia XCeed

Xceed będzie oferowany z nowym systemem UVO Connect z 10,25 calowym dotykowym wyświetlaczem i smartfonem. W ramach tego systemu działa Kia Live z własną karta eSIM i zapewnia dostęp online do wielu przydatnych informacji (o ile oczywiście zasięg sieci GSM na to pozwoli). Aplikacja UVO zapewnia dostęp do wielu informacji diagnostycznych i przebiegu wszystkich podroży. Interfejs kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, Bluetooth umożliwia połączenie dwóch urządzeń. Będą wersje z systemem multimedialnym z 8-calowym ekranem i obsługą Apple CarPlay i Android Auto.

Kia Xceed będzie dostępna z wyświetlaczem wskaźników Supervision na ekranie o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1920×720 pikseli. To opcja w lepszych wersjach wyposażenia, w standardzie zegary z 4,2-calowym kolorowym ekranem TFT LCD.

Kia XCeed

Kia Xceed będzie miała wiele systemów wspomagających bezpieczeństwo i ułatwiających jazdę m.in.

  • aktywny tempomat
  • system autonomicznego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych
  • system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek
  • system wspomagania parkowania
  • systemem utrzymywania auta na pasie ruchu
  • asystent zmiany świateł
  • asystent jazdy w korku. Asystent jazdy w korku (Lane Following Assist) obserwuje samochody jadące przed nami oraz pasy na jezdni, a jego zadaniem jest utrzymanie auta na pasie w bezpiecznej odległości od auta poprzedzającego.
  • czujnik zmęczenia kierowcy
  • system zarządzania stabilnością auta.
Kia XCeed

Silniki w Kia XCeed

Turbodoładowane benzynowe:

  • Trzycylindrowy silnik T-GDI 1,0 l o mocy 120 KM
  • Czterocylindrowy silnik T-GDI 1,4 l o mocy 140 KM
  • Czterocylindrowy silnik T-GDI 1,6 l o mocy 204 KM

Wolnossący diesel

  • Smartstream 1,6 l o mocy 136 KM

Skrzynia biegów – 6-biegowa ręczna lub 7-biegowa automatyczna dwusprzęgłowa (z wyjątkiem 1,0 l).

Kia Xceed będzie oferowany w Europie już w trzecim kwartale 2019 roku z 7-letnia gwarancja na przebieg 150 000 km. Na początku 2020 do oferty wejdą wersje niskoemisyjne, czyli mild-hybrid oraz hybryda plug-in. Cennik jeszcze nieznany.