Firmy motoryzacyjne szukają rozwiązań, które z jednej strony obniżą emisję CO2, a z drugiej dadzą przewagę nad konkurencją. Napęd elektryczny, baterie wodorowe, napęd hybrydowy w najróżniejszym układzie: pełna hybryda, mild hybrid, hybrid plug-in i jeszcze kilka innych technologii. Wiele koncernów oferuje samochody z napędem hybrydowym, czasem rezygnując z silników wysokoprężnych. Niektóre firmy oferują napęd mild-hybrid uznając pełną hybrydę za zbyt drogą. Volvo łączy mild-hybrid z silnikami wysokoprężnymi.
W modelu XC90 B5 AWD zastosowano silnik wysokoprężny o mocy 235 KM i elektryczny układ wspomagający mild-hybrid o mocy 14 KM. Silnik wysokoprężny Drive-E to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka trzeciej generacji o mocno zmienionej konstrukcji. Celem zmian było nie tylko obniżenie emisji CO2, ale również zmniejszenie wibracji i oporów wewnętrznych, a tym samym cichszą pracę silnika. Mild-hybrid to w przypadku Volvo moduł elektryczny ISG (Integrated Starter Generator) to rozrusznik, alternator i wspomagający napęd silnik spalinowy w jednym. Zapewnia on szybki rozruch silnika w układzie start/stop oraz bardziej płynna zmianę przełożeń w automatycznej skrzyni biegów.
Moduł ISG generuje niewielką moc 14 KM, w stosunku do mocy silnika spalinowego jest to zaledwie 6 %, ale dodatkowe 40 Nm momentu obrotowego pomaga przy ruszaniu i rozpędzaniu samochodu. Moduł ISG działa jak klasyczny KERS (Kinetic Energy Recovery System), czyli odzyskuje energię hamowania poprzez zamianę w energię elektryczną i ładowanie akumulatora litowo-jonowego o napięciu 48V. Energia zmagazynowana w akumulatorze jest wykorzystywana w trakcie ruszania i przyspieszania, a więc wówczas, kiedy emisja spalin w tradycyjnym układzie jest największa.
Volvo zapowiada, że do końca 2019 wprowadzi układ hybrydowy w wszystkich wersjach silnikowych D4 AWD i D5 AWD w XC90 i XC60, wprowadzając oznaczenie B4 AWD i B5 AWD. Wersje z silnikiem wysokoprężnym bez hybrydy w tych modelach nie będą oferowane.