Popularny pick-up Nissan Navarra w nowej specyfikacji jest już w sprzedaży w całej Europie. Najwięcej zmian jest w silniku, który wyposażono w podwójne turbo, w zawieszeniu (zwłaszcza tylnym). Jest również całkiem nowa manualna skrzynia biegów. Wzrosła średnica obręczy kół, podniesiono tylne zawieszenie, wzmocniono hamulce.
Oto niektóre zmiany:
Silnik
Silnik wyposażony w dwie turbosprężarki oferowany jest w dwóch wariantach: 163 KM/120 kW oraz 190 KM/140 kW, moment obrotowy wzrósł do 425 Nm (o 22Nm). Nieznacznie obniżono stopień sprężania (z 15,4 do 15,1). Zmieniono pompę wtryskową i podniesiono ciśnienie wtrysku z 2000 bar do 2200 bar. W układzie wydechowym działanie filtra cząstek stałych (DPF) zintegrowano z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Emisja CO2 i tlenków azotu spadła, obniżono zużycie paliwa.
Skrzynia biegów
Zaprojektowana od nowa 6-stopniowa przekładnia ręczna jest przeznaczona na rynek globalny. Zmiana biegów działa bardziej precyzyjnie, poprawiono synchronizację i ograniczono drgania. Zmienione wartości przełożeń służą obniżeniu hałasu i zużycia paliwa podczas szybkiej jazdy szosowej. Bieg wsteczny wrócił na miejsce obok pierwszego biegu. Poprawiona 7-stopniowa przekładnia automatyczna szybciej reaguje na akcję kierowcy.
Zawieszenie
Tylne zawieszenie 5-drążkowe – drugiej generacji oferuje wyższy komfort i precyzję prowadzenia. Tylne zawieszenie na progresywnych sprężynach podniesiono o 25 mm. Nie ucierpiała przy tym ładowność Nissana Navarry, która wzrosła od 54-114 kg w zależności od wersji. Przednie zawieszenie zmodyfikowano, w rezultacie auto prowadzi się łatwiej, co widoczne jest zwłaszcza przy niewielkich prędkościach.
Hamulce
Przednie tarcze hamulcowe mają większą średnicę (320 mm zamiast 296 mm), z tyłu bębny zastąpiono tarczami o średnicy 308 m. Droga hamowania uległa skróceniu, hamowanie wymaga mniejszego nacisku na pedał. Hamulce są bardziej odporne na przegrzanie.
Intelligent Trailer Sway Assist to system, który wykrywa kołysanie przyczepy, które korygowane jest poprzez przyhamowanie poszczególnych kół lub ograniczenie siły napędowej. Ponadto: inteligentny system hamowania awaryjnego, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu oraz inteligentny system kamer 360°.
Multimedia
System NissanConnect współpracuje z układem Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC). Na 8-calowym ekranie można wyświetlać zawartość telefonów. Aplikacja NissanConnect Services umożliwia przesyłanie danych w sieci 4G bez osobnego połączenia telefonicznego. Mamy TomTom mogą być aktualizowane bezprzewodowo. Aplikacja umożliwia zdalne aktywowanie klaksonu i włączanie światła oraz lokalizowanie pojazdu. Systemy współpracują z Apple CarPlay i Android Auto.
Reflektory
Reflektory LED z błyszczącymi czarnymi oprawami zamiast chromowanych.
Koła
Nowe wzory obręczy kół. W standardzie średnica obręczy wzrasta z 16 do 17 cali.