Seat Mii electric

Seat Mii electric

Seat Mii electric to samochód miejski, który powinien mieć doskonałą zwrotność, kompaktowe wymiary bez konieczności rezygnacji z dynamiki i komfortu. Sądząc po wymiarach samochodu, na tylnym siedzenie osobom dorosłym nie będzie zbyt wygodnie. To raczej nie jest wada, bo takim autem zazwyczaj poruszają się 1-2 osoby. Jak długo rozpędza się do setki, nie wiadomo, ale od 0-50 km/h rozpędza się w 3,9 sekundy. Nie jest to powalające przyspieszenie, ale w jeździe miejskiej wystarczy. Na naszych ulicach często widać kierowców w mocnych samochodach, którzy rozpędzają się znacznie wolniej, więc Seat Mii nie będzie zawalidrogą. Prawdopodobny czas rozpędzania do 100 km/h to 12-13 s.

Nadwozie i technika to w zasadzie nic nowego. Seat Mii electric, VW e-Up oraz Skoda Citigo e iV to rodzina samochodów elektrycznych segmentu A, z których na razie tylko e-Up jest w sprzedaży.

Seat Mii electric

Zasięg 260 km (wg WLTP) zapewniają baterie 36,8 kWh, co w warunkach codziennej zady miejskiej można uznać za dobry wynik. Energii wystarczy nawet na wypad za miasto. Tej wielkości baterie ładują się szybko zarówno w garażu, jak i w stacji ładowania.

Seat Mii electric wnętrze

Seat Mii został wyposażony system bezpieczeństwa Lane Assist ostrzegający przed niezamierzoną zmiana pasa ruchu, przez krótki czas może sam korygować tor jazy. System Seat Connect umożliwia zdalne zarządzanie pojazdem z poziomu aplikacji na smartfona: dane dotyczące jazdy, blokada drzwi, działanie świateł, miejsce parkowania, zdalne sterowanie klimatyzacją.

Samochód będzie dostępny na początku 2020 roku. Cena nieznana, wg koncernu ma być „przystępna”. Jeśli taka będzie i będą znane dopłaty, to takie auta mogą stać się atrakcyjne. Koszty utrzymania na pewno będą niskie, pod warunkiem ładowania baterii we własnym garażu. Ładowanie na stacjach prądem stałym DC o mocy 40 kW może być 4 razy droższe. Koszt przejechania 100 km może osiągnąć wowczas 30 zł, w segmencie A to drożej niż tankowanie benzyny.

Seat Mii electric – dane techniczne

Silnik

  • Maksymalna moc silnika: 61 kW (83 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 212 Nm

Bateria

  • Litowo-jonowa
  • Pojemność 36,8 kWh
  • Czas ładowania przy 7,2 kW do 80%, ~ 4 godziny
  • Czas ładowania przy 40 kW DC do 80%, 1 godzina
  • Zasięg: 260 km (WLTP)

Wydajność

  • Przyspieszenie: 0-50 km/h w 3,9 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 130 km/h

Wymiary

  • Długość: 3 557 mm
  • Szerokość: 1 645 mm
  • Wysokość: 1 478 mm
  • Rozstaw osi: 2 420 mm
  • Pojemność bagażnika: 251 litrów (do 923 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach)