Passat GTE z hybrydowym napędem plug-in powiększył zasięg elektryczny do 54 km (wariant) i 56 km (sedan) wg metodologii WLTP. Uzyskano to dzięki powiększeniu pojemności energetycznej baterii o 31% do 13kWh. W teście NEDC wzrost zasięgu wynosi z 50 km poprzedniej wersji do 70 km nowej wersji.
Nowy Volkswagen Passat GTE ma tylko trzy tryby pracy (zamiast pięciu u poprzednika):
- „EV”, czyli jazda na silniku elektrycznym o mocy 115 KM, do 140 km/h
- „GTE”, czyli jazda sportowa z pełnym wykorzystaniem obydwu napędów, do dyspozycji moment obrotowy 400 Nm i moc 218 KM. Prędkość maksymalna 222 km/h
- „Hybrid” – automatyczne przełączanie między napędem elektrycznym (115 KM) i spalinowym (TSI 156 KM). W tym trybie następuje ładowanie baterii systemu hybrydowego.