Porsche Cayenne hybryda plug-in – cztery modele

Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé

Porsche Cayenne wzbogacił się o dwa modele hybrydy plug-in: Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Topowe wersje obydwu modeli napędzane są 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Łącznie do dyspozycji jest 680 KM i maksymalny moment 900 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h w 3,8 s, prędkość maksymalna 295 km/h. Zasięg na zasilaniu wyłącznie elektrycznym wynosi 40 km. Dostepne będzie również nowe Cayenne E-Hybrid Coupé z silnikie V6 o mocy łącznej 462 KM i momencie obrotowym 700 Nm, natomiast zasięg w trybie elektrycznym wynosi 43 km. Przyspieszenie w tej wersji do 100 km/h w 5,1 s, prędkość maksymalna 253 km/h.

Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé

Silnik elektryczny umieszczono między silnikiem spalinowym a 8 biegową przekładnią Tiptronic S, pomiędzy nimi jest sprzęgło wbudowane w moduł hybrydowy. Umożliwia to jazdę w trybie E-Power z napędem wyłącznie elektrycznym z prędkością do 135 km/h. W pozostałych trybach silnik elektryczny może dostarczać dodatkowej mocy.

Akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą bagażnika ma pojemność 14,1 kWh. Jeżeli do ładowania użyje się pokładowej ładowarki o mocy 7,2 KW (400V, 16A), to czas ładowania wynosi 2,4 godziny. Ładowanie ze zwykłego gniazdka (230V, 10 A) wydłuża się do 6 godzin.

Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé kokpit

Cennik polski:

  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – od 843 tys. zł
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid – od 440 tys. zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé – od 469 tys. zł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *