Mercedes GLE Coupé – dwa modele na IAA we Frankfurcie

Mercedes-Benz GLE Coupé to przedstawiciel niewielkiej niszy samochodów klasy SUC, czyli SUV-coupe. Garść danych:

  • Długość auta to 4939 mm, szerokość 2010 mm, a więc nieco więcej niż poprzednik, nieznacznie wzrósł również rozstaw osi, który jest i tak mniejszy o 60 mm od wersji SUV.
  • Koła – od 19 do 22 cali.
  • Wnętrze – w kokpicie dwa ekrany 12,3 cala, sportowe fotele, sztuczna skóra na desce rozdzielczej.
  • Bagażnik 655 l / 1790 l, tylne oparcie składane w proporcji 40:20:40.
  • System multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) – sterowanie głosowe i zdolność uczenia się, szeroki wybór aplikacji.
  • Streaming Amazon Music (w końcu to produkt na rynek amerykański)
  • Dwa silniki diesla: GLE Coupe 350 d 4MATIC o mocy 200 kW(272 KM) i 600 Nm momentu obrotowego (łączne zużycie paliwa: 8,0-7,5 l /100 km) oraz GLE Coupe 400 d 4MATIC o mocy 243 kW (330 KM) i 700 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa: 8.0-7.5 l /100 km
  • Przeniesienie napędu – automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC i skrzynia rozdzielcza sterowana elektronicznie umożliwiająca zmianę przenoszonego momentu obrotowego w zakresie 0-100% między osiami.
  • Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC w opcji z systemem E-ACTIVE BODY CONTROL do kontroli siły sprężystości i tłumienia osobno na każdym kole.
  • Systemy wspomagające: aktywny asystent odległości DISTRONIC, Active Stop-and-Go Assist.

Druga wersja to Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC + Coupé, auto o zdecydowanie bardziej sportowym charakterze.

Napęd – sześciocylindrowy rzędowy silnik 320 kW (435 KM) o pojemności 3,0 litrów z technologią 48 V, w pełni zmienny AMG Performance 4MATIC +
napęd na wszystkie koła, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Technologia 48V oznacza rozrusznik-alternator EQ Boost odpowiadający za system start/stop oraz funkcje hybrydowe (mild hybrid). Przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy.

Warte uwagi jest zawieszenie pneumatyczne AMG ACTIVE RIDE CONTROL z kontrolą pochylenia na zakrętach. Charakterystyka tłumienia do wyboru w trzech trybach: „Komfort”, „Sport” i „Sport +”. Ponadto dwa tryby użytkowania w trudniejszy terenie: „Trail” i „Sand”. Zawieszenie umożliwia utrzymanie prześwitu niezależnie od obciążenia pasażerami i bagażem. W opcjach sportowych zawieszenie jest obniżane o 10 mm. Na złej nawierzchni można podnieść zawieszenie o 55 mm, nawet w czasie jazdy z prędkością do 70 km/h.

W przygotowaniu wersje hybrid plug-in dla obydwu modeli.